Zdrava hrana: užina sačinjena zdravljem

Kako iskoristiti užinu da bi pojeli nešto zdravo?

Mnoge osobe koje dosta sede na poslu, a imaju klasično radno vreme od 9 do 17 časova, žale se da su se ugojile i da ne znaju šta da pojedu kao užinu na poslu. Evo nekoliko predloga užina koje imaju manje od 200 kaliorija, koje če vas zasititi i obezbediti potrebne hranljive sastojke.

INTEGRALNE GALETE SA KIKIRIKI PUTEROM

galete

Nekoloko integralnih galeta, na primer od mešavine žitarica (ili nekih drugih koje vam se dopadaju) sa 1 kašikom kikiriki putera je savršena užina. Energetska vrednost joj je oko 200 kalorija, ima i 2 grama dijetnih vlakana, a kombinacija složenih ugljenih hidrata i proteina pomaže u održavanju stabilnog nivoa šećera u krvi i daje vam osećaj sitosti.

VOĆE

fresh-squeezed-juices-horiz

Izbor je veliki: jabuka, banana, kruška, grožđe, ili neko drugo voće koje volite i kojem je sezona. Voće je bogato hranljivim sastojcima i dijetnim vlaknima, pruža raznovrsnost kada su ukusi u pitanju, a sadrži malo kalorija: prosečna voćka ima oko 70 kalorija. Ako uz voćku popijete i jogurt sa malim procentom mlečne masti, unećete u organizam proteine, kalcijum i vitamin D. Kombinacija proteina i vlakana sprečiće vas da jedete šta stignete jer će vam dati osećaj sitosti.

KOKICE SA PARMEZANOM

Tri i po šolje kokica pospite sa 2 kašike narendanog parmezana. Ovo je zanimljiva kombinacija ukusa koja vam sa malo kalo- rija (150) podiže nivo energije i raspoloženje.

KOSTUNJAVO VOĆE

jure

Umesto nezdravih grickalica, izaberite koštunjavo voće. Ono je bogato zdravim mastima, ali je bogato i kalorijama, 30g sadrži oko 170 kalorija. Zato, nemojte da preterujete sa koštunjavim voćem, već izmerite tih 30g (npr. to je oko 24 badema) i grickajte ih u tre- nutku kada se javi glad (obično oko 15 časova). Bademi i drugo koštunjavo voće (orasi, lešnici…), su prirodan izvor vitamina E, kalcijuma, magnezi- juma, kalijuma, a bogati su i proteinima i dijetnim vlaknima.

INTEGRALNE LEPINJICE SA HUMUSOM

Humus se pravi od leblebija koje su odličan izvor rastvorljivih vla- kana. Rastvorljiva dijetna vlakna pomažu u snižavanju holestero- la i rizika od srčanih bolesti. Dve kašike humusa rasporedite na 3 integralne lepinjice. Ako želite da duže budete siti, kombinujte proteine i dijetna vlakna, pa napunite lepinjice sa 30 g ćureće šunke.

INSTANT OVSENA KAŠA

Kada ste u gužvi na poslu, a želite da pojedete nešto toplo, preporučujemo vam instantovsenu kašu bez šećera (različite vrste postoje u prodavnicama zdrave hrane. Ovsena kaša je bogata vlaknima, pomaže u snižavanju holesterola i rizika od srčanih bolesti.

ENERGETSKA PLOČICA

Ako vam se jede nešto slatko, a zdravo, izaberite energetsku pločicu bez šećera, napravljenu od prirodnih sastojaka kao što su urme, badem, orasi, brusnice. Ovakva energetska pločica je bogata dijetnim vlaknima, vitaminima i mineralima, a sadrži malo natrijuma i oko 200 kalorija.

 

Edukacija: Profesionalni vlasuljar i frizer. Usavršavanje: 2010.godine Usavršio Nadogradnju kose (keratin, clip on, šivenje) Hobi: Pisanje o kosi i preparatima za kosu.

Posetite Frizerski Portal!

efriyerlogo