Ugljeni hidrati

Po značaju, ugljeni hidrati ne zaostaju za proteinima. Ugljeni hidrati nam daju potrebnu energiju za naše mnogobrojne aktivnosti i funkciju unutrašnjih organa.

Šećere možemo podeliti na proste i složene.

Prosti šećeri (grožđani, glukoza i voćni-fruktoza) ne zahtevaju varenje i apsorbuju se bez napora. Tu spadaju šećeri koji se nalaze u medu i svežem i sušenom voću.
Složeni šećeri (skrob, glikogen, saharoza, laktoza) moraju da se vare da bi smo iskoristili njihovu energiju. Nalaze se na svim žitaricama, povrću, mleku, itd.
Ove vrste šećera su korisne i izvanredno značajne za ljudski organizam.

Industrijski šećer je pravo zlo za ljudski organizam. Treba ga što više izbegavati. To je lakše reći nego učiniti, jer se nalazi skoro svuda. Ne samo što se nalaze u slatkišima, nego se nalaze i u mnogim drugim namirnicama koje nam se nude.
Za razliku od šećera koji nam priroda daje u svojim proizvodima, industrijski šećer ne sadrži vitamine, minerale i enzime. Osim direktnog uzroka nastanka dijabetesa, hipoglikemije, mokraćnih infekcija, kardiovaskularnih bolesti, zubnog karijesa, obolenja desni, gojaznosti, hormonskih poremećaja i duševnih bolesti, ima i drugih štetnih dejstava. Loše se odražava na creva i jetru, zato kad su u pitanju deca, posebno bebe, šećer u boci zamenite kašičicom meda. Med ne samo da je idealna hrana, već eliminiše grčeve i sprečava fermentaciju hrane i nadimanje. Zbog svih hranjivih i lekovitih svojstava meda, biće mu posvećeno posebno poglavlje u sledećem članku o medu.

Edukacija: Profesionalni vlasuljar i frizer. Usavršavanje: 2010.godine Usavršio Nadogradnju kose (keratin, clip on, šivenje) Hobi: Pisanje o kosi i preparatima za kosu.

Posetite Frizerski Portal!

efriyerlogo