Rotkva

[highlight]Dnevnog unosa

  • Ukupno masti 0,3 g 0%
  • Zasićene masti 0,1 g 0%
  • Polinezasićene masti 0,2 g
  • Mononezasićenih masti 0,1 g
  • Holesterol 0 mg 0%
  • Natrij 71 mg 2%
  • Kalij 767 mg 21%
  • Ugljikohidrati 14 g 4%
  • Dijetalna vlakna 5 g 20%
  • 8 g šećera
  • Protein 2 g 4%
  • Vitamin A 0%
  • Vitamin C 124%
  • Kalcij 9%
  • Željeza 7%
  • Vitamin D 0%
  • Vitamin B-6 10%
  • Vitamin B-12 0%
  • Magnezij 13%[/highlight]

Rotkva je povrće blagog okusa, vrlo je velika, dele se na belu i crvenu. Izvornog je porekla iz Istočne azije tačnije Japana.

Opis – Reč Rotkva zapravo dolazi iz dveju japanskih reči: dai (što znači veliki) i kon (što znači koren). Rotkva spada u korjenasto povrće, nastala na Mediteranu doputovala je u Kinu za uzgoj oko 500. godine pre Hrista. Rotkvino korenje je veliko, često 2-4 cm u promeru i 6 do 20 inča dugo. Postoje tri različita oblika rotkve – sferni, duguljasti i cilindrični.

Nacija koja najviše koristi rotkvu su kinezi i ostali narodi iz azije. Najčešće je koriste u svojim kulinarskim specijalitetima koji se zasnivaju na rotkvi kao glavnom dodatku glavnom jelu.

Rotkva se u Japanu proizvodi više od bilo kog dugog povrća . Mnoge različite vrste ovog svestranog povrća se uzgajaju , ovisno o regiji u kojoj je koja vrsta autohtona.


Kultura – Za uzgoj rotkve je potrebno vlažno i plodno tlo. Sadi se u kasnu zimu ili rano proleće.

Dostupnost – Kineska rotkvica uzgaja se komercijalno u Teksasu , u blizini Houstona u južnom Teksasu . Najveća proizvodnja u svetskim razmerima je u Kaliforniji . Rotkva se može u marketima naći u bilo kojem dobu godine a naročito gde žive orijentalni narodi.

Skladištenje – Kineske rotkvice će zadržati postojanost na hladnim mestima poput frižidera ili ako su smještene u zatvorenoj posudi ili u plastičnu kesu kako bi održale visoku vlagu .

Priprema – Izrazito svestrano povrće koje može krasiti sve tipove salata ili dekorativnih predjela. Može se mešati, pržiti, kuvati i peći zavisno od jela. Rotkva se takođe koristi u supama i kuvanim jelima. Rotkva je bogata vitaminom C , beta karotenom , kalcijem i željezom, kora je izrazito zdrava i bilo bi dobro da je jedete sa korom.

Japanska tajna za kuvanje rotkve je da je prokuvate u vodi u kojoj je skuvan pirinač, tako će dobiti na slasti i hranjivosti.

Prehrana – Rotkva je vrlo nisko kalorična, bogata vitaminom C, rotkva sadrži aktivne enzime koji će vam pomoći oko probave , posebno posle konzumacije škroba.

Edukacija: Profesionalni vlasuljar i frizer. Usavršavanje: 2010.godine Usavršio Nadogradnju kose (keratin, clip on, šivenje) Hobi: Pisanje o kosi i preparatima za kosu.

Posetite Frizerski Portal!

efriyerlogo