Prirodni načini snižavanja pritiska

Visok pritisak obično ne prate nikakvi simptomi, ali je zato on jedan od vodećih faktora rizika za srčani i moždani udar, opadanje kognitivne funkcije (funkcije mišljenja i pamćenja), otkazivanje bubrega. Redovno proveravajte pritisak kako biste mogli da preduzmete odgovarajuće mere ako je povišen.

1.HODAJTE
Pacijentima koji pate od hipertenzije a koji redovno brzo hodaju, pritisak može da se snizi na 6-8mmgH (milimetara živonog stuba, što je jedinica kojom se izražava krvni pritisak). Vežbanje pomaže da srce efikasnije koristi kiseonik, pa ne mora preterano da radi kako bi pumpalo krv. Većinu dana u nedelji izađite u brzu šetnju od najmanje pola sata. Pokušajte da povećate brzinu ili razdaljinu.

2.DUBOKO DIŠITE
Usporeno disanje i meditativne vežbe poput joge, ći gonda i tai čija smanjuju hormone stresa i blagotvorno deluje na nivo renina, enzima bubrega čija prekomerna aktivnost podiže krvni pritisak. (U jednoj od studija o Ijudskim bubrezima otkriveno je da je kod onih Ijudi koji imaju visok krvni pritisak enzim renin šest puta aktivniji). Svakog jutra i večeri, 5 minuta, dišite duboko, ,,iz stomaka”, kako biste smanjili stres napetost.

sodium

3. HRANA BOGATA KALIJUMOM
Hrana bogata kalijumom je važna u držanju krvnog pritiska pod kontrolom, kaže dr Linda Van Horn, profesor preventivne medicine na Severoistočnom univerzitu. Dnevni unos kalijuma bi trebalo da bude između 2000 i 4000 miligrama. Glavni izvori kalijuma su batat (slatki krompir), paradajz, pomorandže, krompir, banane, pasulj, grašak, dinja, lubenica, suvo voće (suve šljive i suvo grožđe). Na primer, 1000mg kalijuma ima u: jednoj šolji kuvanog pasulja ili pasulja iz konzerve, 250g pečenog krompira, 3/4 šolje obarenog lišća cvekle, 1/2 fileta iverka. Ili, 750mg kalijuma ima u: 1 većoj papaji, 1 šolji kuvanog batata, 1 šolji sosa od paradajza. A 500mg kalijuma ima u: 1/2 avokada srednje veličine, jednoj većoj banani, 1 šolji kuvane cvekle, 1 šolji dinje, 12 polovina suvih kajsi- ja, 1 šolji kuvanih pečurki, 1 šolji soka od pomorandže, 9 suvih šljiva, 1/2 fileta lososa, 1 šolji kuvane bundeve, 1 šolji jogurta.

4. ČITAJTE DEKLARACIJE NA PROIZVODIMA – PAZITE NA UNOS NATRIJUMA
Smanjite unos natrijuma, savetuju nutricionisti iz Nacionalnog instituta SAD za srce, pluća i krv. Dnevna doza je 1500mg. Pola kašičice soli sadrži oko 1200mg natrijuma! Ali, kuhinjska so predstavlja samo 15% dnevnog unosa soli. Ostatak natrijuma unese se putem industrijski prerađene hrane – zato pažljivo čitajte deklaracije na prehrambenim proizvodima, jer su u njima tačno navedene količine natrijuma koje taj proiz- vod sadrži. A hrani, umesto soli, dodajite začine, začinsko bilje, limun…

5. BIRAJTE CRNU ČOKOLADU
Crna čokolada sadrži flavonole koji krvne sudove elastičnijima. U jednom istraživanju, kod 18% pacijenata koji su svakog dana jeli crnu čokoladu, uočeno je snižavanje pritiska. Naravno, ne preterujte sa količinama: 15g crne čokolade (one koja sadrži najmanje 70% kakaoa) je sasvim dovoljno.

6. ULOGA SUPLEMENATA
U analizi 12 istraživanja, naučnici su otkrili da koenzima Q10 snižava pritisak u značajnoj meri. Antioksidanti, koji su potrebni za proizvodnju energije, šire krvne sudove. Posavetujte se o eventualnom uzimanju suplemenata sa lekarom i nemojte ih uzimati na svoju ruku.

7. ALKOHOL – MOŽE, ALI UMERENO
Analiza 15 istraživanja je pokazala da što manje pijete alkohola, to će vam pritisak biti niži. Istraživanje pritiska kod žeria otkrilo je da su žene koje su malo pile (jedna četvrtina do jedne polovine „porcije” pića dnevno) imale niži pritisak od onih koje uopšte nisu pile alkohol. I, da ne bi bilo zabune, jedna „porcija” pića izinosi: 360ml piva, 150ml vina ili 45m! žestokog pića.

Druga istraživanja su otkrila da umereno konzumiranje alkohola, do jednog pića dnevno za žene i dva za muškarce, može da snizi rizik od srčanih bolesti. Visok nivo alkohola je štetan za organizam, ali umereno konzumiranje štiti srce. Ako već pijete, pijte umereno, savetuju stručnjaci.

8. PIJTE KAFU BEZ KOFEINA
Naučnici već dugo raspravlljaju o efektima kofeina na krvni pritisak. Neka istraživanja govore da kofein ne utiče na priti- sak, ali istraživanje Djuk univerziteta je otkrilo da konzumiranje 500mg kofeina, što je otprilike tri velike šolje filter kafe (od 2,5dl), povećava pritisak za 4mmHg, te da ovaj efekat traje celog dana.

Kofein podiže pritisak tako što steže krvne sudove i povećava efekte stresa, kaže dr Džim Lejn, profesor na Djuk univerzitetu i vođa pomenutog istraživanja. „Kada ste pod stresom, srce pumpa više krvi, podižući tako pritisak. A kofein pojačava ovaj efekat. Ako volite da pijete kafu, i ako je pijete u velikim količinama, pređite na kafu bez kofeina.”

Dobro je znati: 2,5dl instant kafe sadrži 100-125mg kofeina, ista količina zelenog ili crnog čaja sadrži 50mg, a kola napitaka – 40mg.

9. PIJTE ČAJ
Ispitanici, u jed- nom istraživanju Tafts univerziteta, koji su pili 3 šolje čaja od hibiskusa dnevno, imali su niži sistolni pritisak, u proseku za 7 poena tokom 6 nedelja (što je učinak sličan onom koji imaju lekovi) od onih koji su pili pla- cebo napitak. Fitohemikalije iz hibiskusa su verovatno odgovorne za veliko sniženje visokog pritiska, smatraju autori istraživanja. Mnoge mešavine biljnih čajeva sadrže hibiskus.

11. OPUSTITE SE UZ MUZIKU
Istraživanje Firentinskog univerziteta je pokazalo da muzika koja vam prija može da snizi pritisak više nego lekovi i promene u načinu života, zajedno. Istraživači su zamolili 28 osoba koje su već pile lekove za hipertenziju da slušaju smirujuću klasičnu, keltsku ili indijsku muziku 30 minuta dnevno, te da za to vreme polako i duboko dišu. Nakon nedelju dana, ispitanici koji su slušali muziku imali su niže vrednosti krvnog pritiska, u proseku, sistolni pritisak je bio niži za 3,2mmgH. Nakon mesec dana, pritisak je bio još malo niži, za 4,4 poena.

12. POTRAŽITE POMOĆ AKO HRČETE
Glasno, neprekidno hrkanje je jedan od glavnih simptoma opstruktivne apneje u spavanju (prekida disanja). Istraživači Univerziteta Alabama su otkrili da mnoge osobe koje hrču i imaju prekide u disanju tokom sna, takođe imaju i visok aldosteron, hor- mon koji utiče na rast pritiska. Procenjuje se da polovina od svih Ijudi sa apnejom ima i visok pritisak.

Ako i vi patite od prekida disanja tokom sna, moguće je da glas- no hrčete, preko dana ste umorni, patite od jutarnjih glavobolja, imate visok pritisak. Zato je najbolje da se obratite doktoru, kako bi vam preporučio terapiju za apneju koja bi mogla da utiče i na sniženje nivoa aldosterona, pa tako i sniženje pritiska.

13. UVEDITE SOJU U ISHRANU
Istraživanje objavljeno u Časopisu Američke asocijacije za srce otkrilo je da zamena rafinisanih ugljenih hidrata hranom bogatom sojinim ili mlečnim proteinom (reč je o mlečnim proizvodima sa malim procentom mlečne masti), može da snizi sistolni pritisak ako patite od hipertenzije ili prehipertenzije.

Edukacija: Profesionalni vlasuljar i frizer. Usavršavanje: 2010.godine Usavršio Nadogradnju kose (keratin, clip on, šivenje) Hobi: Pisanje o kosi i preparatima za kosu.

Posetite Frizerski Portal!

efriyerlogo